Om att göra en glutenfri äppelpaj

superenkelt. Du behöver följande ingredienser, plus smör, socker, äpplen o kanel
Skiva äpplena, lägg i form o ha på kanel o lite vaniljsocker, like such:
Lägg i havre, mjölmix, socker och vaniljsocker i valfri blender. Måtta med känsla o kärlek, det är det som gör pajen god.
Blanda
Lägg på smuldegen på pajen, jag brukar ha på annu Liite mer vaniljsocker. Dels för att ja tycker det blir så vansinnigt gott, och dels för att det tar bort eventuella surheter.
Grädda tills det ser klart ut
Smöret smälter så det blir saftigt o bra. Servera med:
Läget med havre: Havrets glutensammansättning är inte alls samma som i vete, råg och korn, därför är det inte farligt för glutenintoleranta att äta det, men man ska ändå vara lite försiktig med det.
En risk med att äta havre är att det odlas på samma åkrar som vete och därför kan det finnas gluten i jorden.
Eftersom jag gått med glutenintolerans så länge utan att veta om det är jag nu extra försiktig med vad jag äter, och använder då *Glutenfri havre*. Den odlas på egna åkrar för att undvika spår av gluten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback