En kvällsmåltid

ja vad ska man säga. Vi gjorde fylld paprika. hur gör man då då? ja men det hörs väl på namnet? man fyller dom....vi gjorde såhär:
Införskaffa följande ingredienser plus en lämplig mängd köttfärs:
Dela paprikorna som bilden ovan antyder och börja stek köttfärsen. Sätt även på ris, mängd efter behov.
Gör färsen till en tacofärs genom att applicera tacokrydda. Chocking, i know. För enkelhetens skull har vi köpt krydda på påse, men en dag mina vänner, ska jag lära er hur man gör sin alldeles egna tacokrydda.
Blanda sedan med riset, like such:
Fyll paprikorna med denna röra. (blanda i majs eller annan grönsak om önskemålet finns)
När paprikorna är fyllda, ha på ost och stoppa in i ugnen som är inställd såhär:
Nu är en lämplig tid att skruva upp musiken och ta en danspaus.
När osten har fått en fin färg och paprikorna är lite lagom mjuka är maten klar. Här får ni wing it lite grann för nu är det tycke o smak som avgör färdigheten.
Vid behov, tillsätt valfri grönsak. Eftersom jag vill bli stor och stark som stålmannen valde jag machésallad.
Applicera det obligatoriska bladet, och voila!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback