Middag på 15 minuter

Här kommer det enklaste receptet ni någonsin skådat. Du behöver följande ingredienser:
Koka upp vatten
Skölj av quinoan
Häll i quinoan i vattnet o sänk till medelvärme
Låt koka i 15 min.
När det quinoan är klar: Släng på en nypa flingsalt och en ganska stor klick smör. Et voilá, du har kokat sveriges godaste quinoa.

Nu till Tomatsåsen. Häll i Tomatsåsen i valfri panna/kastrull.
Häll på såhär mycket curry
och så lika mycket gurkmeja. Jag vet, det är jättemycket, men det är också mycket smak. Ingen idé att fega här, ös på bara, laga med kärlek mina vänner!
och OM ni vill ha den ännu lite starkare (vi använder extra stark curry så den är redan ganska stark, men om man vill ha ännu mer drag i den) så har man i den här mängden chilipulver:
Låt sedan smakerna koka ihop i tre minuter, sen är den redo att ätas!
Serveras gärna med mozzarella, majs och machésallad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback